Δευτέρα 29 Φεβρουαρίου 2016

French Link Binding Workshop

Την Παρασκευή έχω μάθημα βιβλιοδεσίας με τα αρχάρια κοριτσάκια μου. Το μενού έλεγε French Link, γιατί ο κύκλος που κάνουμε είναι ένας κύκλος exposed bindings. Τι είναι αυτό θα μου πείτε. Ευκολάκι! Το ράψιμο των σελίδων γίνεται απευθείας επάνω στο εξώφυλλο. 

Κάθε χώρα από  τον δέκατο αιώνα και μετά , έχει να επιδείξει τον δικό της τρόπο βιβλιοδεσίας. Οι Γάλλοι,  που ουδέποτε θεώρησαν την  βιβλιοδεσία ως craft, αλλά πάντα συγκαταλεγόταν στις τέχνες, έχουν χαρακτηριστικό ράψιμο τα linked stitches. Ένα είδος ραψίματος που δίνει τα πιο σταθερά βιβλία με exposed bindings και μπορεί να γίνει πολύ πολύ περίπλοκη.   Έχουν παράδοση άλλωστε στη ραπτική.

Συνήθως στους κύκλους σεμιναρίων που κάνω, χρησιμοποιώ την απλή ραφή αυτού του τύπου. Αλλά βαριέμαι εύκολα. Αποφάσισα λοιπόν να παίξω με μια πιο πολύπλοκη έκδοση. Αρκετά απλή για να την καταφέρουν τα κοριτσάκια μου χωρίς να ζοριστούν (λιγουλακι ζόρι επιτρέπεται ε?), αλλά αρκετα πολύπλοκη για να είναι εντυπωσιακή.

Και επειδή σήμερα ήταν η μέρα του χειροποίητου χαρτιού, έψαξα στα χαρτιά μου και έπαιξα και με ένα κολάζ! Οπότε έχουμε γαλλικού τύπου βιβλιοδεσία με γιαπωνέζικα χειροποίητα χαρτιά στα εξώφυλλα. Μιλάμε για πολύ International!









Πάντως μην τρομάζετε οι συμμετέχουσες. Το κολάζ θα το παραλείψουμε. Θα διαλέξετε το ντύσιμο που εκφράζει εσάς !  Δηλώσεις συμμετοχής μέχρι την Πεμπτη 3/3 στο info@scrapsnpieces.gr

Και επόμενη συνάντηση στις 18/3 με ένα εντελώς διαφορετικό exposed binding!

Τα άλλα μου τα κοριτσάκια - τα προχωρημένα- αποφάσισαν να παίξουν με το δέρμα σε αυτόν τον κύκλο. Στην πρώτη συνάντηση κάναμε το σώμα του βιβλίου ραμμένο on tapes και με χειροποίητα κεφαλάρια παρακαλώ. Αυτό όμως που θα φτιάξουν θα σας το δείξω τον Απρίλη, γιατί τότε θα τελειώσουμε. 



Και είμαστε πλέον τόσο άνετες που έφτιαξα κι εγώ ένα σώμα. Αλλά έκλεψα και το τελείωσα την επόμενη, ενώ μέσα έκανε η Αλίκη Project Life.

Με εξώφυλλα ντυμένα με χειροποίητο χαρτί Nepalese Lokta. Σας είπα ότι σήμερα είναι η μέρα του χειροποίητου χαρτιού



Καλές δημιουργίες σε όλους!





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου